|
Auto on rakennetu vanhasta sprintti autosta.
Tosin vanhasta jäi jäljelle
oikeastaan vain lattia, katto ja ovet. Koko auton rakennus on pyritty
toteuttamaaan omassa pajassa. Eli onhan sitä migin lankaa
palannut ja parit rälläkän laikat menneet.
Kori
Korissa käytetty joitakin lasikuituosia. Tuulilasina on
lämmitettävä kerroslasi.
Sivulasit ja takalasi ovat muovia. Bensatankkina on 30L ATL.n
turvatankki. Mittarit ovat Autometerin/FMI:n.
Moottori Ford 2.0 OHC
Iskutilavuus 2050, männän halkaisia 92, iskunpituus
77mm, puristussuhde n.12,0:1. Suurin teho n.180-200hv/7000r/min. Suurin
vääntö n.200Nm/5000r/min.
Polttoaineen syöttö 4 kpl 45mm Mikuni kaasutinta.
Voimansiirto
Sykronoimaton 4-vaihteinen suorakytkentä
vaihteisto(SF-Pyörä OY). Vaihteiden
välitykset 1:2,8 2:2,0 3:1,5 4:1,2.
Perävälitys 3,8-4,3:1.
Tasauspyörästön kitkalukko(SF-Pyörä Oy).
Huippunopeus n.150-180km/h.
Jarrut
Edessä 300mm:n jäähdytetyt levyt,
nelimäntäiset satulat(Wilvood). Takana
300mm:n jäähdytetyt levyt
nelimäntäiset satulat(Wilvood). Pedalboxin,
Hydraulinen käsijarru.
Alusta
Edessä kolmiotukivarret unibalnivelillä.
Säädettävät kynäjouset ja
Avonin iskunvaimentimet. Säädettävät/laakeroidut
yläpäät. Takana päällekkäiset
kolmiotukovarret unibalnivelillä. Säädettävät kynäjouset ja
Avonin iskunvaimentimet. Nopea ohjaus (n.2,5 kierr.)
Renkaat
Yokohama 225/50-15
Auton paino n.1000kg.
|
|
|
|
|
|