Liite 1: Kyselylomake |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toholammin-Ullavan
kansalaisopisto: ranskan kielen alkeiskurssi |
|
Vastaa
väittämiin asteikolla 1 -5 (1= Eri mieltä; 2= melko eri mieltä; 3= en osaa
sanoa; 4= melko samaa mieltä; 5= samaa mieltä) |
|
1. On hyvä
totuttautua videoneuvotteluopetukseen, koska se tulee yleistymään
tulevaisuudessa |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
2.
Videoneuvottelun mukanaolo lisäsi kiinnostustani ranskan kielen
alkeiskurssiin. |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
Tekninen
taso |
|
3. Kuvan ja
äänen laatu oli opetuskäyttöön riittävä |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
4. Opettaja
hallitsi laitteiston käytön |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
Opetustilanne |
|
5.
Laitteisto vaikeuttaa vuorovaikutuksen syntyä opettajan ja opiskelijoiden
kesken |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
6. Opettajan
keskeyttäminen on helpompaa kontaktiopetuksessa kuin videoneuvottelussa |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
7. Oppilaan
rooli on videoneuvotteluopetuksessa passiivisempi kuin kontaktiopetuksessa |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
8. Opettaja
on videoneuvotteluopetuksessa liikaa äänessä |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
9.
Videoneuvotteluopetus ei ole niin mielenkiintoista kuin kontaktiopetus. |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
10.
Opetuksen seuraaminen on videoneuvottelun välityksellä vaikeampaa kuin
kontaktiopetuksessa |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
11.
Videoneuvottelulaitteet vievät huomion pois olennaisesta |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
12.
Videoneuvotteluopetus on tehokkaampaa kuin kontaktiopetus |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
13.
Seuraisin mieluummin "elävää" opettajaa, kuin laitteiston
välittämää kuvaa opettajasta |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
Materiaalit,
tehtävät ja työtavat |
|
14.
Kurssilla käytetty materiaali sopii videoneuvotteluopetukseen |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
15. Videon
käyttö lisää opetuksen kiinnostavuutta ja tuo vaihtelua |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
16. Opetus
tulisi suunnitella videoneuvotteluopetukseen paremmin sopivaksi |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
17. Tehtävät
ja työtavat ovat olleet vaihtelevia ja monipuolisia |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
Omia
kommentteja ja risut ja ruusut opettajalle |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|